torsdag 17 september 2009

Nu har det gått några dagar sen sist...

Jag lovade ju att återkomma om turridningen på Islandshästarna. Finns dock inte så mycket att säga om det då. Trevligt var det allt men ej lika trevligt som förra gången då. Roligare när man är fler, det var ju bara vi fyra och ledaren. Men vi fyra menar jag: Birgitta o Yngve, Dennis o jag. Såklart inget fel på sällskapet men det hade ändå varit kul om vi var fler. Sen fick jag exakt samma häst som sist. Lite trist så för man provar ju gärna en annan oxå. Endir är hur go som helst men dock... Tölten fungerade bättre denna gången och det blev mycket av den varan kan jag säga. Därav att jag hade rejäl träningsverk dagen efter...i magmusklerna...det är för att man sitter på ett väldigt speciellt sätt när du töltar...typ som en säck potatis...hehe....Yngve trillade dock av men det gick bra..han skrattade mest åt det hela...hehe...Efter ridningen stack vi hem till oss och gick sen ut på Kinarestaurang...gott som vanligt....det blev Biff med tomat och såklart friterad banan med glass på det...fast det var bara jag och Yngve som orkade det...de andra två fegade ur där...sen blev det att gå rundvandring i Ystad och visa staden lite...Och så fick de såklart höra lurblåsaren..det e ju ett måste....eller hur.

I söndags körde vi till Eslöv för att återigen träffa Dennis mamma Birgitta. Då för att fira hennes födelsedag. God mat som Sara hade kommit på...ett väldigt spännande recept med tigerräkor...gott var det...efter det kollade vi på film...besviken blev jag på den..svensk film som var dubbad....tyska skådisar...hm...nä inge vidare...Vi körde väl hem vid tolv...Dennis fick allt köra...tur var väl det för där var en massa djur på vägen...dovhjort,rådjur och mink...fint med alla dessa djuren men de får allt hålla sig ifrån vägen tycker jag...

I tisdags kom då den efterlängtade dagen då vi skulle vara lediga ihopa och Dennis skulle överraska mig med nåt i form av en försenad present till födelsedagen...men nu blev det tyvärr ej som det blev tänkt från början....pga av fullbokningar och väder..så vi åkte ut till Knivåsen och kalkbrottet där...mysigt till tusen...fick oxå lite presenter...
Vi åkte oxå in till Lund sen för att gå och käka på restaurang och gå på bio. Vi skulle käkat på Italia men där var det fullbokat och dessutom otrevlig personal. Så det slutade med att vi gick därifrån helt enkelt. Vi letade halva Lund runt kändes det som men till slut blev det Myntha. Jättemysigt. Väldigt trevlig personal och där kunde man minsann sitta där man ville....vi åt Ryggbiff Black Angus båda två.Gott som bara den minsann.
Bion var verkligen en helt perfekt avslut för den kvällen...den var skitrolig..har nog aldrig skrattat så mycket nån gång när jag varit på bio...skit alltså...en verklig sevärd film så har ni ej sett den så SE till och SE den....The Ugly Truth... Obs..en riktig snygging i filmen Eric Winter...
Denna kvällen fick jag köra hem, vilket gick bra...lite roligt tyckte allt jag det blev på slutet.. jag råkade flasha på polisen...vadå liksom de hade ju helljusen på..tänker inte bli bländad minsann..inte ens av dom...hehe...
Några sista saker nu då...jag har börjat gå hos en jobbcoach, vilket är nåt man blivit erbjuden via sin arbetsgivare och facket pga att man blivit uppsagd. Och det blev jag ju men dock bara 9 % men ändå...de ska hjälpa och stödja en att hitta annat arbete...det verkar lovande..återkommer mer om det....Sen Trixie finns det inte så mycket att säga om ännu...merän att hon har det bra ute på landet...men saknar henne det gör jag allt...men får tänka att hon har det bättre där...snyft...Inget nytt på styrelsefronten heller direkt...Pusselipuss..

BYE BYE FOR NOW!!!KRAM!!♥

Inga kommentarer: