söndag 28 september 2008

♥High School Musical♥

Så har vi nu varit på denna underbara musikalen för underbar var den verkligen.Går knappt och beskriva i ord.De var så duktiga. Vi åkte härifrån med fyra tåget jag, Jennie och Petra.Sen tog vi bussen till Triangeln där jag först käkade takeaway kina.Gott som vanligt.Stekta nudlar....mums.Vi mötte Emelie där..Jennies kompis.Sen ville dom gå och käka på en thairestaurang som ligger mittemot Burger King vid Triangeln.Där hände det saker kan man säga.Flörtade med en kille där...hihi...men vågade ej så mycket.Dels pinsamt och sen är jag ju allt lite blyg va.Vågade liksom ej vända mig om och glo för hur skulle det se ut.Vilka ögon grabben hade sen..suck...Det slutade med att Emelie gick bort och lämnade mitt nummer till honom..hm...om hon nu lämnade mitt vill säga...Fick ju inte ens titta på lappen.Såg dock att där stod mitt namn.Jag och Emelie gick ut.Jennie och Petra kom på efterkälken. Killen stoppade dom och frågade vem av oss det var.Han sken upp som en hel sol med ett stort smile när de sa att det var jag..hehe..kul..När vi kom till Nöjesteatern blev det först att köa till toa.Fick rätt så bra platser kan jag tycka.Längst bak.Fast det är klart man såg ej de så nära då och försökte fota fast man ej fick men då utan blixt och det blev inget bra alls.Den varade i två timmar ungefär.Alla ställde sig sen upp när det var slut och applåderade.Vi stod så länge.De fick komma in flera gånger.Sen sjöng de även lite på engelska.Jag och Petra köpte sen lite saker efteråt.För att ha nåt att minnas.Det blev för min del en nyckelring i form av en basketsko och sen en annan sorts nyckelring.Ville ha deras maskotnalle men den var tyvärr slut...snyft..vi skulle handlat innan...suck..Nu kommer snart den riktiga High School Musical 3 på bio.Den ska definitivt ses.Har premiär den 22 oktober.På vägen därifrån hände nåt..igen...hemskt var det allt. Vi gick bakom en man med en hund...på ett övergångsställe...helt plötsligt får hunden nån knäpp...vänder sig om och blir helt galen...typ fradga ur munnen liksom och ska äta upp oss eller nåt.Han försvarar ju såklart sin husse..vi gick ju bakom dom och han tyckte väl att vi kom för nära och var för hotfulla eller nåt...men fan vad vi blev rädda..även jag och det ska mycket till för att jag ska bli det när det gäller djur.Och Jennie som är rädd för djur men hon var inte det fullt så mycket nu då...fast nu vet jag ej...vi visste ej var vi skulle ta vägen liksom.Det var ju en stor och trafikerad gata där stod bilar vid rödljuset och väntade.Taxichaffisen blev nog allt lite orolig eller nåt.Han vevade ner rutan och väntade att köra när det blev grönt..men det gick bra iaf.Inte lätt för ägaren heller..svårt och skälla på hunden om den nu skyddar sin ägare...dessutom var det ju i Malmö...Vi tog sen tåget hem...där var det liv sen när vi kom till skurup...killar som flörtade lite...hehe..lite för unga då...hehe...Vi följde sen Petra till PC och sen gick Jennie och jag hem.Kelade lite med Trixie och gick sen och la mig.

Idag har det varit rätt lungt..har först jobbat..sen vilat när jag kom hem..sen blev det att städa lite..och diska..båda två sakerna behövdes verkligen om man säger så...nu är det dags och duscha sen kallar allt sängen.Jobb imorgon igen...suck..Tack för denna underbara helgen.Tänk om nu killen kunde höra av sig bara!Godnatt och sov gott!Have a nice week!

Inga kommentarer: