måndag 3 november 2008

Jyskagalan 2008

Nu har den då varit..julfesten på jobb.Vad tyckte man om den då.Ja det ska ni allt få veta nu.


Det var en dryg resa upp kan man ju säga..Vi åkte kl nio från Ystad.My körde.Vi stannade inte förrän i Värnamo.Där vi åt på Mc Donalds och även passade på att gå på toaletten.Sen var det bara att köra vidare.När vi kom till Gränna så sa både Sandra och jag att man kan ej ha åkt förbi Gränna och inte stanna.Vi fick såklart som vi ville..Det lilla jag handlade kostade 57 kr...men det är klart de tar betalt för de vet ju att vi turister ändå betalar..vad det än kostar..det är ju det de lever på.
Vi kom fram till hotellet lagom till incheckningsdags.My och jag tog det lungt på hotellrummet lite..gjorde oss sen iordning och åkte upp till Christian och Sandra.Dit kom även de andra sen.

Vid femtiden gick vi sen bort till Cloetta Center..som är en hockeyarena...när vi hade hängt jackorna och sen blivit insläppta var det att leta upp sitt bord.
Vi fick vänta ett bra tag innan maten kom..tre rätters..inget hit nåt av det direkt...förrätten som var nån konstig kall tomatsoppa med räkor var rent för stark och riktigt äcklig om man får uttrycka det så..räkorna smakade bara vatten..varmrätten var torr fläskfilé som hade blivit kall..till det var det rösti,nån sorts sås och sockerärtor...de tre sistnämnda var iallafall gott..efterrätten var nån slags mousse me hallonsås som var stel..det var det godaste av allt..det var gratis dricka till maten iallafall så där slapp vi använda våra sju drinkbiljetter...sen hade man ju även druckit på hotellrummet...så jag använde bara två av mina drinkbiljetter..värsta nykteristen...hehe...brukar man ju inte vara direkt...eller....
Det dryga med allt var prisutdelningarna som varade i si så där två timmar...tyvärr kunde man ju ej gå upp på hotellrummet som många har gjort på andra julfester..Där var dock en rolig värd...Fredrik Swahn...han som sjungit Herrarna i hagen...men tror du han sjöng den..nä..blev allt lite besviken där..
Förbandet var skit men till slut kom huvudartisten som inte var nån mindre än Andreas Johnson..han var toppen..synd att han bara uppträdde en halvtimme bara....festen fortsatte med en DJ..sen förbandet igen..blä...som tur var kom Djn tillbaka igen...
Man hade ju hört att det skulle vara en riktig köttmarknad,men det märkte jag inte av...fick väl ett skamligt förslag eller hur man nu ska uttrycka det...Jag gör allt för dig ikväll men då får du allt ställa upp lite på mina krav...jaja..whatever...tjej hade han oxå..killar är verkligen idioter...
Sen blev det nattamat...korv med bröd...klockan ett stack vi tillbaka till hotellet...skönt...somnade nån gång efter två...sköna sängar...skönt täcke men platt kudde...
När klockan ringde halv nio var man halvdöd...vilket jag ej förstår för det var ju rätt så lung kväll fast det var väl för att man suttit i bilen så många timmar upp...Dags för frukostbuffé...gott som fan...Vi körde sen vid elva...jag tog första streckan..gick väl bra...tror jag...hm...vägarbetet..solen var jobbig o stark..den ligger ju så lågt nu...
Var hemma i Ystad vid fyra..skönt som fan...gissa vem som la sig då...slappade sen hela kvällen...
Lite tråkiga saker hände oxå i helgen..mamma hamnade på sjukhuset i fredagsnatt men hon ville ej oroa mig för hon ville att jag skulle åka iväg och få det trevligt...jag ringde henne av en slump sen på lördagen när vi var på väg upp...svårt att koppla av ändå sen fast man visste att hon var i trygga händer...
Ikväll efter jobb var jag hos mamma på sjukhuset..det är bättre med henne nu...hon ska förmodligen hem imorgon...Sen träffade jag min andra hälft Jennie..vi käkade ihopa och kollade på tv....mys...det var ju längesen vi sågs nu ju...
Detta blev visst långt o detaljerat..hehe..men sån e jag och jag har ju ej skrivit på hela helgen...eller hur...därför är det dags att sluta nu och gå och lägga sig...jobb imorgon..men börjar dock inte förrän kl två...suck vilken tid...fortfarande inget besked...Natti...

PUSS PÅ ER ALLA!!!!HA DET BÄST!!!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

tycker allt det var lite dåligt att du inte använde alla drinkbiljetter..what a waste, men iofs....svampen (läs mig) lämnade du hemma :)

Jenny sa...

Ja inte lätt när man har lämnat svampen hemma ju..hehe...

Ulla sa...

Kul att läsa om det man själv upplevt!!! Håller fullständigt med, ända som var ett stort minus var maten. Men inte lätt att få allt prefekt.

Ha det så gott kollega i 683

Jenny sa...

Javisst e det...maten var verkligen under all kritik...kanske lätt att få allt perfekt men maten är ju dock viktig..eller hur...